تاریخچه برند بولگاری | Bvlgari

 

بولگاری در ابتدا برای طلا و جواهر های با شکوه اش مشهور بود، اما با گذشت زمان تا به امروز با ارائه محصولات دیگری از جمله ساعت، کیف های دستی و عطرها نام خود را در ذهن ها ثبت کرد.

بولگاری تولید کننده کالاهای لوکس، یک برند ایتالیایی است که توسط Sotirios Voulgaris در سال  1884 بنیان گذاری شد.

Sotirios Voulgaris اهل یونان بود و تجارت جواهرات را در آنجا آموخت.

او در سال 1877 محل تولد خویش را به منظور مهاجرت به ایتالیا ترک کرد.

نام این برند از مشتق نام خانوادگی Sotirios برگرفته شده.
او توانست در سال 1905 اولین فروشگاه خود را به کمک  پسران اش در Via dei Condotti افتتاح کند که به سرعت موفق و مشهور شد.
اولین فروشگاه های بین المللی این کمپانی در سال 1970 در نیویورک، پاریس، ژنو و مونت کارلو افتتاح شدند و در حال حاضر نزدیک به 300 فروشگاه در سراسر جهان دارد.

 

برند بولگاری چگونه تاسیس شد؟

 اولین عطر تولید شده توسط این کمپانی، عطری زنانه - مردانه به نام  Eau Parfumee au The Vert است.
از دیگر عطر، ادکلن، ادوپرفیوم و ادوتویلت های محبوب و تولید شده توسط بولگاری می توان به Splendida Rose Rose، Omnia،Ambero ،Goldea ،Bvlgari Man Extreme ،Aqva Amara، Mon Jasmin Noir اشاره کرد.
از طراحان و عطرسازان معروفی كه با اين شركت همكاری داشته اند می توان Olivier Polge, Annick Menardo, Alberto Morillas, Jacques Cavallir, Sophia Grojsman, Jean-Claude Ellena, Carlos Benaim, Sophie Labbe, Daniela (Roche) Andrier, Nathalie Lorson and Beatrice Piquet Jean-Claude Ellena را نام برد.

در حال حاضر این برند بولگاری دارای بیش از ۳۰۰ شعبه فعال در کشور های مختلف و ثرومتند می باشد. در بین محصولات این برند، در ابتدا جواهرات و اکسسوری و سپس عطرهای این برند دارای درجه محبوبیت بیشتری می باشند

بیوگرافی موسس برند بولگاری:

سوتیریوس بولگاریس، اهل کشور یونان می باشد و به گفتی برخی در سال ۱۸۷۵ در یک منطقه کوهستانی به دنیا آمده است. هنر نقره سازی برای خانواده بولگاریس، یک هنر خانوادگی به حساب می آمد و سوتیروس نیز این کار را به خوبی از پدر اش آموخته بود.

سوتیریوس بولگاریس اما به بسیار دید بازتری به جواهرات داشت و به دنبال درآمد بیشتری نیز قطعا بوده است. همین خواسته او باعث شده یونان را به مقصد ایتالیا ترک کند. او پز از گشت و گذار در شهر های ایتالیا و بررسی فرهنگ مردم این کشور تصمیم می گیرد تا در ایتالیا یک فروشگاه همراه با پسران اش برای فروش جواهرات راه اندازی می کند.

سفر های اروپایی این مرد یونانی اما بعد از تاسیس اولین فروشگاه اش سفرهای اروپایی خود را آغاز کرد و محصولات اش را معرفی می کرد. موسس برند بولگاری در سال ۱۹۳۲ در گذشت.

تاریخچه بولگاری


 

 

 

 

 

 

بولگاری پس از مرگ سوتیریوس بولگاریس:

سوتیریوس بولگاریس، بنیانگذار این برند محبوب، در سال ۱۹۳۲ درگذشت و تمام میراث اش به پسران اش رسید. پس از پدر، مدیریت این برند به پسران اش رسید. جورجیو بولگاری نیز مانند پدرش در خلق ایده و سبک های طراحی بسیار موفق بود و از سوی مجلات مختلف مورد تحسین قرار می گرفت.

سال ها بعد روند جهانی شدن برند بولگاری سرعت بیشتری به خود گرفت به طوری که در یک بازه ۹ ساله شعبه های بسیار لوکسی برای فروش محصولات بولگاری در شهرهای مهمی همچون نیویورک، ژنو، مونتا کارلو و پاریس ایجاد شد. اما روند افتتاح شعبه ها متوقف نشد و شش سال بعد نیز دوباره این روند با سرعت بیشتری شکل گرفت و بولگاری به شهر های میلان، مونیخ، سنت‌مورتیز، توکیو، اوزاکا، هنگ‌کنگ، سنگاپور و ۲۱شهردیگر در سراسر دنیا رسید

بولگاری به چه معناست؟

نام بولگاری برگرفته از نام بنیان‌گذار آن است و حرف v بعد از B در لاتین یو خوانده میشود در نتیجه تلفظ درست آن همان بولگاری می باشد. شاید واقعا سوتیریوس وولگاریس ( Sotiros Voulgaris ) هیچ‌وقت فکرش را هم نمی‌کرد که نام «بولگاری» ( Bvlgari )، روزی تا این حد مشهور و محبوب شود.

.

 

Comments

Popular posts from this blog

3 راه برای ثبت علامت تجاری

مروری بر تاریخچه برند اجمل

معرفی برند کلینیک